نمی‌دونم به خود کلمۀ بهار ربط داره یا چی؛ ولی کرم گوش‌ترین(فکر می‌کنم کرم گوش رو جولیک می‌گفت) و پرتکرارشونده‌ترین آهنگ‌های ویژه بهار برای من دو تصنیف «بهار دلکش» و  «بهار دلنشین» بوده.

بهار دلنشین با اجرای بنان واقعاً شنیدنیه و الحق بهتر از این اجرا سراغ ندارم. در بین اجراهای پرتعداد بهار دلکش هم استاد شجریان به نظر من حرف اول رو می‌زنه. اگرچه اجرای رشید بهبودف هم ارزش بارها شنیدن رو داره و از اجرای علیرضا قربانی و محمد معتمدی هم نمی‌شه ساده گذشت.
 

دریافت
توضیحاتی دربارۀ بهار دلکش از استاد شجریان و اجرای بخشی از تصنیف بهار دلکش.
 
(بعضی وقت‌ها فکر می‌کنم خود شجریان حواسش نیست و نمی‌دونه که چقدر صداش عجیبه.)
 
 

دریافت
اجرای بهار دلنشین-استاد بنان-دستگاه همایون-شعر از بیژن ترقی
 
س.ن:
اگر دوست داشتید زیر همین پست ترانه‌ها، آهنگ‌ها و تصنیف‌هایی که بیشتر یاد بهار رو در ذهنتون زنده می‌کنه، معرفی کنید. 
 
1- بهار، بهار چه اسم آشنایی- ناصر عبداللهی
معرفی: تویی پایان ویرانی
2- بوی عیدی-فرهاد مهراد
معرفی: دارالمجانین
3- بهار-فتانه
معرفی: شباهنگ
4-بهار بهار چه اسم آشنایی-اجرای تورج شعبانخانی
معرفی: زمزمه‌های تنهایی
5- لبخند-ابراهیم منصفی
معرفی: وجوج جیم (ته دیگ سیب‌زمینی)
6- نوروز-همایون شجریان
معرفی: دانکوب
7-بهار-مهدی کرمی
معرفی: آسوکا
8- بهار من گذشته شاید-ستار
معرفی: ردپای خاکستری زمان
9- بوی باران بوی سبزه بوی خاک-استاد شجریان
معرفی: یک مطالعه در سبز
10- خوشه چین-سالار عقیلی - خوشه چین-زنده‌یاد استاد بنان
معرفی: هواتو کردم