اخبار روز ملتهب کننده هستند. جنگ هوایی اعراب و اسرائیل شدت یافته. نبرد در کانال سوئز به اوج رسیده. پُرت سعید و پُرت فؤاد هدف بمب افکن‌های اسرائیل قرار گرفته‌اند. سایر خبرها کوچک شده‌اند. بی اهمیت. مثلاً مرگ ویوین لی، بازیگر نقش اسکارلت اوهارا در فیلم برباد رفته در 53 سالگی، ولی شما در هیجان دیدار شاهین و تهران جوان باقی خواهید ماند. در تب‌وتاب سه گل گنجاپور خواهید سوخت. تا این‌که سه شنبه بعدازظهر در خانه باز می‌شود. باز می‌شود و پدرت روزنامه‌ی اطلاعات را برابرت باز می‌کند. باز می‌کند و به تیترهای اصلی صفحه‌ی اول اشاره می‌کند. با شعفی آمیخته به بدجنسی با خونسردی. ہی احساسی. با برق چشم‌هایی که آزاردهنده هستند. با شیطنتی که برای داشتنش او را نخواهی بخشید. با بی‌رحمی‌یی که از یاد نخواهی برد. تیتر بزرگ صفحه‌ی اول این جمله است، «ناوگان موشک انداز شوروی به مصر آمد.» زیر آن، تیتر خوف آوری جلب نظر خواهد کرد، «پروانه‌ی باشگاه شاهین لغو شد».

جمعه تلخ _ پسری روی سکوها

متنی که خواندید گزیده‌ای بود از کتاب پسری روی سکوها، نوشته «حمیدرضا صدر». توضیح اضافه‌تر اینکه باشگاه شاهین در تاریخ 18 تیر 1346 و پس از برد 3-1 مقابل تهران جوان به دلایل نامعلومی توسط سازمان ورزش و تفریحات وقت منحل می‌شود. در همان سال غلامرضا تختی نیز به طرز مشکوکی در هتل فوت می‌شود. بعدها بازیکنان شاهین به باشگاه پرسپولیس می‌روند و از دل همین تیم شاهین، تیم فوتبال پرسپولیس متولد می‌شود. 

س.ن: تصمیم ندارم رمز دو پست قبل(و شاید یکی دو پست آینده) را به هیچکس بدهم. فلذا همین‌جا از دوستانی که تقاضای رمز دشتند و کامنت‌هایشان بی‌جواب مانده عذرخواهی می‌کنم. برخی حرف‌ها ناگفته‌هایی است که باید همواره ناگفته بمانند. 

+ به مناسبت دربی پایتخت در حال ورق زدن کتاب «پسری روی سکوها» از «حمیدرضا صدر» عزیز هستم. کتاب یک وقایع نگاری از چهار دهه فوتبال و سیاست ایران است ببن سال های 1340-1380.