. هدیه پوتین از مهمترین و ارزشمندترین مصحف‌های تاریخی و مادی موجود در موزه‌های جهان است


جناب آقای پوتین عزیز زئیس جمهور روسیه گرامی در بدو ورود به ایران خواستار دیدار با مقام معظم رهبری می شوند. و پس از این دیدار تحفه ای از جانب کشور خود خدمت ایشان تقدیم می کنند. قرآنی نفیس که علاوه بر ارزش مادی و معنوی آن قطعا حاوی پیام های زیادی بود. (اینکه چرا این آثار سر از روسیه در آورده هم خود مسئله ایست!)

در روزهایی که بسیاری از کشور های اروپایی دست خوش حملات تروریستی داعش (لعنت الله) قرار گرفته و همه دم از اسلام هراسی می زنند اهدای قرآن از جانب یک کشور بزرگ اروپایی قطعا پیامی بجز همزیستی و درک کامل دین اسلام ندارد.

و حالا این دیدار و این تحفه گرانقدر شده اند خبر اول خبرگزاری های دنیا با این پیام که :

اسلام دین رحمت است.

اسلام دین آزادگی است.

اسلام دین عدالت طلب است.

و...


تاریخچه قرآن تقدیمی:

این قرآن از ارزشمندترین قرآن‌های قدیمی است و بخش خاورمیانه‌شناسی دانشگاه مسکو درباره تاریخچه آن اعلام کرد: «قرآنی که رئیس جمهور پوتین به جناب آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران هدیه کرد، مربوط به دوره مروان آخرین خلیفه بنی‌امیه بود که والی شام به سلطان سلیم عثمانی هدیه کرده بود و بعدها پادشاه دیگر عثمانی نیز آن را به عباس میرزا نائب‌السلطنه قاجار هدیه کرده بود.

بخش خاورمیانه‌شناسی دانشگاه مسکو افزود: عباس میرزا نیز در جنگ قاجار و روس به دلیل رشادت‌های والی گنجه این قرآن را به وی هدیه کرده بود و در دوران شوروی سابق این قرآن به دستور استالین به موزه آرمیتاژ شهر سن‌پترزبورگ انتقال یافت و اکنون پوتین این قرآن را به آیت‌الله خامنه ای رهبر انقلاب ایران هدیه کرد».