یک اصل هست که میگه : اگه قراره تو چالشی گیر کنی اگه سر شاخه باشی بهتره! چون دستت بازتره! خلاصه که وقتی دیدم مترسک جان به مهمونی فرهنگی هولدن دعوتم کردند طبق همین اصل گفتم تا تنور داغه نون رو بچسبونم:دی

این شما و این لیست پیشنهادی من برای گذراندن یک تابستون خوب و سرگرم کننده.
 
اول چند کتاب خوب:
 
اگر وقت آزاد دارید و علاقه وافری به کتاب خواندن، من پیشنهاد میکنم آتش بدون دود _ آقای نادر ابراهیمی را بخوانید. یک رمان سه جلدی(چاپ جدید البته) عاشقانه و تاریخی خیلی دلچسب و قشنگ. که فقط میتوانم در حقش کلمه فوق العاده را به کار برم. 
اما اگر وقت آزاد دارید ولی نه اینقدر! کتاب خداحافظ گاری کوپر _ رومن گاری هم فوق العاده می‌تواند جذاب باشد.
  این چند مورد را نیز پیشنهاد می‌کنم: فرزند طلسم شده!(ادامه داستان های هری پاتر که بعد از انتشار در عرض سه ساعت ترجمه شد!)، جای خالی سلوچ _ محمود دولت آبادی، کوری _ ژوزه ساراماگو، خاطرات مستر همفر، غلاغه به خونش نرسید(مجموعه داستان طنز)_ ابوالفضل زرویی نصرآباد.
 
لیست چند فیلم خوب:
 
اگر خیلی علاقه مند به فیلم دیدن هستید و قصد دارید تابستان خود را فقط با دیدن فیلم بگذرانید، خب من نهایت برای یک تا دو روزتان می‌توانم فیلم معرفی کنم!
 
 The.Martian، Interstellar، جاذبه سه فیلم جذاب وعلمی تخیلی از نوع واقعگرایانه است که وجه اشتراک هر سه فرا زمینی بودنشان هست!
 مستر نوبادی_ فیلمی فوق العاده جذاب در ژانر درام-علمی تخیلی.
فارست گامپ- فقط همین را بگویم که در سال 1994 برنده شش جایزه اسکار شد، و جالب اینکه رقیبش فیلم رستگاری در شائوشنگ بود!
ملکه، یک فیلم ایرانی و از بهترین فیلم هایی که در ژانر دفاع مقدس دیده ام.
 
 چند آهنگ عالی:
 
 اگر اهل قدم زدن و پیاده روی در خنکآی شب و چه بسا دم صبح هستید آهنگ های سیاوش ناظری عزیز و آهنگ های زنده یاد حبیب محبیان یکی از بهترین انتخاب هاست.
 
اگر چند آهنگ برای گوش دادن در مسیر اتوبوس واحد و مترو و تاکسی لازم دارید آهنگ های محمد معتمدی عزیز را و به طور خاص آلبوم نه فرشته ام نه شیطان همایون شجریان را پیشنهاد می‌کنم. 
اگر دوست دارید در خانه و با صدای بلند آهنگ گوش کنید و با این حال همه راضی باشند و کسی هم اعتراضی نکند!(بخصوص مادرها) باید بگویم من موفق به کشف یک مورد شده ام! که هم دلچسب هست و هم موارد بالا را شامل میشود زنده یاد ناصر عبدالهی جان، گوش کنید و در کنار خانواده لذت ببرید.
 و اگر به دنبال آلبوم جدید هستید پیشنهادم قطعا آلبوم جدید کیوان کلهر عزیز خواهد بود با اسم هاونیاز که البته موسیقی فولکلور کوردی کرمانجی ست، همراه با نوازندگی استاد.
 
معرفی چند کتاب شعر:
 
اول اینکه مجموعه شعر جدید آقای فاضل نظری عزیز را با عنوان "کتاب" حتما بخوانید! واگر قصد دارید به کسی کتاب هدیه دهید "کتاب" فاضل را هدیه دهید! 
پیشنهاد دیگرم برای این تابستان گرم خواندن دیوان پروین اعتصامی عزیز هست. شاعر خانمی که سال هاست در حقش اجحاف شده و خیلی ناشناخته مانده است، پیشنهاد می‌کنم در طول تابستان هر شب یک شعر از پروین را بخوانید. بیان ساده و روان پروین در مجموعه اشعارش بخصوص تمثیل ها و قطعه ها فوق العاده است. اینقدر روان و ساده که حتی می‌توانید همراه خانواده بشینید و بخوانید و لذت ببرید.
 
 
 
دست آخر طبق آیین نامه انضباطی این مهمونی فرهنگی، بنده هم از صبا خانم نویسنده وبلاگ روی خط استوا و علی آقای گوهری نویسنده وبلاگ نمایش تک نفره راشمون دعوت می‌کنم به این مهمونی قدم بزارن!