سلام.

بخش معرفی کتاب رادیوبلاگی‌ها اینبار با یک ایده نو و جدید شروع به کار کرده.

هدف از این بخش معرفی کتاب‌های خوب برای بلاگران خوبه. قطعاً خیلی مواقع شده که کتابی رو خواندید. و اینقدر دوستش داشتید که خواستید با بقیه به اشتراکش بگذارید. یا با دوستانتون توی راه مدرسه، دانشگاه، اداره و یا حتی همین فضای مجازی در موردش صحبت کنید. و تشویقشون کنید که این کتاب رو بخوانند. هدف از این بخش دقیقاً همین موضوع هست.

ما آدم خوبا همیشه وقتی صحبت کتاب خوانی و قرهنگ به میان میاد دست آخر می‌رسیم به اینکه باید اول از خودمون شروع کنیم! اول باید خودمون و خانواده مون رو اصلاح کنیم. تا فرهنگ جامعه مون رشد پیدا کنه! ولی چطوری؟ ولی تا کی میخوایم اینارو بگیم؟ این زنجیره کی قراره پاره بشه؟ تا کی شعار زدگی؟ "ز عمل کار برآید به سخنرانی نیست!" اگر شما هم از اون آدم خوبا هستید که همیشه سر این بحث‌ها به نتیجه فوق رسیدید. خب الآن وقت عمل کردنه! (الآن دارم اساسی ترغیبتون میکنما مشخصه؟)

اما، داستان چیست؟ داستان اینه که به قول قدیمی‌ها "سخنی کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند!" پس ما هم از اون شیوه قدیمی معرفی کتاب دست کشیدیم. و شیوه جدید، شیرین و چالش برانگیزی رو جایگزین کردیم. که البته متکلم الوحده نیست و از دل میاد و نیاز به مشارکت همه دوستان مون داریم. رادیو بلاگی‌ها مال شخص نیست. رادیو مال بلاگرهاست. (ادامه روند ترغیب سازی!) مال مخاطبانشه.(نترسید نمی‌خوام بگم عدد فلان رو در حمایت از رادیو بفرستید به بهمان:دی)

این‌بار ما از شما می‌خواهیم که اگر کتابی رو خواندید و به نظرتون کتاب خاص و جالبی بوده اینبار برای معرفیش به بقیه خودتون رو جای یکی از شخصیت‌های کتاب بگذارید و از  زبان اون شخصیت چند سطری برای ما بنویسید. این نوشته هم می‌تونه از خود متن کتاب باشه(مثل شخصیت باک-آوای وحش در فایل معرفی) و هم می‌تونه زایده تخیلات شما باشه(مثل شخصیت مصطفی- از داستان کباب و غاز یا روباه شازده کوچولو). 

بعد از نوشتن متن، اگر دوست داشتید خودتون می‌تونید به صورت صوتی اجراش کنید. در هر صورت متن (و اگر صوتی هم بود صوت همراه با متن) رو برای ما فوروارد کنید. تا هفته‌های آتی در این بخش به صورت یک پادکست به اسم خودتون معرفی شود.


اینجا می‌توانید در مورد جزئیات طرح بیشتر بخوانید. و ایضاً نمونه‌ی ضبط شده‌ی کار رو گوش کنید. 

در نمونه فوق سعی شده تا از زبان شخصیت‌هایی که برای اغلب دوستان آشنا هست متنی نوشته و ضبط شود. امیدواریم مورد پسند واقع شود. و امیدوارتریم که مورد استقبال دوستان((استقبال عملی البته!) ) نیز قرار بگیره.

تنهامون نگذارید.

ارادتمند.