داشتم فکر می‌کردم حالا که جوّ حاکم بر اطرافمون داره به سمت کتاب و خرید کتاب پیش میره. و اغلب دوستان در حال تدارک لیست‌هایی برای خرید کتاب در نمایشگاه کتاب(یا خارج از اون) هستند، فرصت رو غنیمت بشمریم و خوانده‌ها و دانسته‌هامون رو با یکدیگر به اشتراک بگذاریم. به شخصه کمتر جایی رو می‌شناسم که به‌طور تخصصی به معرفی کتاب و نقد کتاب پرداخته باشه. و این موضوع خیلی وقتا کار من خواننده رو برای پیدا کردن یک کتاب مناسب به‌شدت سخت کرده. 
هدف از این پست (و احتمالاً دو سه پست آینده) ساختن فهرستی مناسب از کتاب‌هائیه که فکر می‌کنیم خوندنشون برای دیگران هم خالی از فایده نیست. پیشنهادم برای تهیه چنین فهرستی حرکت جزء‌به‌جزء و تفکیک شده است. 
برای مثال در ادامه همین پست، از رمان‌ها و داستان‌های ایرانی شروع کنیم. اگه هرشخص، لااقل سه و حداکثر ده کتاب از بهترین رمان‌ها و داستان‌های ایرانی‌ای که خونده پیشنهاد کنه؛ و در صورت امکان یک معرفی مختصر حداکثر سه تا چهار خطی هم برای اون کتاب بنویسه، در نهایت به فهرستی برگزیده از بین آثار ایرانی خواهیم رسید. نگران تکرار نام یک اثر هم نباشیم. طبیعتاً تکرار نام یک اثر نشون دهندۀ محبوبیت بیشتر اون اثره. کتاب‌های معرفی شده رو در نهایت به صورت فایلی pdf و word در خواهیم آورد. قطعاً این فهرست داشتنش نه‌تنها خالی از فایده نیست! بلکه سرشار از سود هم هست. و ان‌شالله نه‌تنها به درد خودمون که به درد آیندگان(!) هم خواهد خورد. پس خواهش می‌کنم استقبال کنید.
روزهای بعد هم دست به ساخت فهرستی برگزیده برای آثار خارجی، و ایضاً کتاب‌های مفید و تخصصی‌تر می‌زنیم. اگر ایدۀ خوبی هم برای ادامۀ روند داشتید به صورت خصوصی کامنت بگذارید.